Er zijn tegenwoordig nog maar weinig marketeers die de radio als medium kiezen om reclame op te maken. Tegenwoordig denken veel mensen alleen nog maar aan reclame maken via verschillende socialmediakanalen, zoals Snapchat, Instagram en Facebook. Toch biedt ook radio oneindig veel mogelijkheden. Bovendien luisteren er dagelijks nog steeds duizenden mensen naar de radio. Mensen vinden radio luisteren bijvoorbeeld fijn wanneer zij op kantoor zitten, in de auto onderweg ergens naartoe zijn, of wanneer zij gewoon lekker thuis op de bank zitten. Het is tegenwoordig ook nog eens heel makkelijk, je kunt namelijk zelfs internet radio luisteren. Het is dus niet meer nodig om in het bezit te zijn van een radio om ernaar te kunnen luisteren. Het is een medium welke zeker niet onderschat moet worden wanneer het om de effecten van reclamecampagnes gaat.
Radio is waarschijnlijk wel een van de meest flexibele platformen die er is wanneer het gaat om reclame. Overdag wordt radio namelijk bijna het meest gebruikt van alle soorten media die er zijn. Radioreclame werkt niet alleen goed voor sales, maar ook om bijvoorbeeld je naamsbekendheid te vergroten of klantloyaliteit te behouden. Je kunt zelf kiezen op welke zender je graag wilt adverteren. Het is belangrijk om in je achterhoofd te houden welke doelgroep je wilt bereiken, en op welke doelgroep de radiozender zich richt. Om het beste resultaat te bereiken is het belangrijk dat deze twee met elkaar overeenkomen. Zo heeft bijvoorbeeld radio 538 een heel andere doelgroep dan radiozender Veronica.
Wanneer je er goed mee weet om te gaan, kun je ontzettend veel diverse dingen bereiken door middel van radio. Radio vermaakt mensen, laat hen dingen verbeelden, prikkelt en ontroert ze. Radio vormt zichzelf uiteindelijk een weg door je bewustzijn. Het is dus zeker een middel welke niet onderschat mag worden. Vergeet alle online social kanalen eens en richt je weer wat vaker op de ‘oude’ media. Je zult verstelt staan over wat je hier tegenwoordig nog mee kan bereiken! Neem voor meer informatie |
http://radioguide.fm |