Je gaat een eigen salon beginnen en daar komen dan een hele boel dingen bij kijken. Wat er tijdens een cursus of een opleiding wordt geleerd heeft voornamelijk te maken met de inhoud die je aan je klanten geeft in je salon, maar het begrip salonmarketing wordt helaas niet vaak opgenomen in de lessen. Je denkt misschien dat het belangrijker is om te zorgen dat de behandelingen die je aanbiedt zo goed mogelijk zijn en dat de klanten dan vanzelf wel naar je toe komen, maar dat is niet het geval. Je zult uiteraard moeten zorgen dat de behandelingen die je aanbiedt van een goede kwaliteit zijn. Wanneer er dan een klant bij je is geweest, kan er via deze klant meer klanten binnen worden gehaald, maar alleen daarmee ga je het niet reden. KanalenJe moet door middel van salonmarketing je bedrijf goed in de markt zetten. Niet alleen maar door fysieke marketing kom je zover dat je het aantal klanten behaald die je nodig hebt. Tegenwoordig gaat alles steeds meer via de online kanalen die er hiervoor beschikbaar zijn. Denk hierbij aan social mediakanalen, maar ook aan Google en andere websites 3waar er verwezen wordt naar jouw pagina. Hoe je hier het beste mee kunt omgaan leer je tijdens een cursus die je kunt volgen om salonmarketing te begrijpen. KennisJe kunt aan de hand van de kennis die je over salonmarketing op doet een groter doel bereiken. De klanten die jij nodig hebt voor de omzet die jij minimaal wilt draaien wordt zo steeds gemakkelijker behaald en het imago van je bedrijf kan ook veranderen. Je kunt je bedrijf precies zo in kaart brengen zoals jij wilt dat de buitenwereld er naar kijkt. Ben je een salon die erg gericht is op service, laat dit dan via de salonmarketing in de uitingen ook terug komen. |